23 Eylül 2011 Cuma

‘Türkiye ve Rusya varken otomotivde yeni kriz olmaz’

Ford’un Küresel Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim Farley, Avrupa’dan başlayan yeni kriz beklentisinin otomotivi etkilemeyeceğini, Türkiye ve Rusya’nın talebi canlı tutan ülkelerin başında geldiğini söyledi.

Avrupa’da yaşanan borç krizinden kaynaklanan endişeler Frankfurt Otomobil Fuarı’nda da kendisini gösterirken, başta Ford olmak üzere pek çok küresel marka, bunun otomotivi büyük oranda etkilemeyeceğini düşünüyor. Ford’un Küresel Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim Farley, özellikle Türkiye ve Rusya’nın Avrupa’da otomotivin lokomotifi olacağını söyledi.


Otomotivde bir kriz yaşanmasının, kredi kaynakları ve müşterinin güven duygusuna bağlı olduğunu belirten Farley, “Şu anda Avrupa’da bankalar ve onların kredi arzlarında bir sorun görünmüyor. Ancak müşterilerin güven duygusunda bir hayli düşüş var. Şu dönemde satışlardaki yavaşlama bundan kaynaklanıyor” dedi.

Ford’un bu konuda iyimser olduğunu belirten Farley, “Küresel açıdan bakıldığında gelişmekte olan pazarlarda bir sorun yok. Avrupa bölgesindeyse Türkiye ve Rusya talebi canlandıran ülkeler. Bu ülkelerde durum normal seyrettiği sürece, otomotiv Avrupa’da kriz yaşamaz” ifadesini kullandı.

Doblo tek başına zorlanır.

Fiat Doblo’nun Amerikan pazarında satılma kararıyla ilgili görüşlerini de sorduğumuz Farley, Doblo’nun tek başına ABD pazarında başarı yakalamasının zor olacağını ima etti. Ford’un Küresel Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim Farley, Transit Connect ile ABD ve Kanada’da yeni bir sınıf yarattıklarını, bunu da ticari araç pazarındaki güçlü konumları sayesinde elde ettiklerini anlattı. ABD ticari araç pazarında yaklaşık yüzde 50’lik bir paya sahip olduklarını, böylelikle müşterilerde bir güven duygusu yarattıklarını kaydeden Farley, şöyle devam etti:

“Biz Transit Connect’i getirdiğimizde ve müşterilere ‘Böyle yeni bir aracımız var’ dediğimizde, müşteriler öncelikle aracın üzerindeki logoya baktılar. Çünkü Transit Connect, ticari araç yelpazemizin bir parçasıydı. Müşterilerin ihtiyaçlarına göre araç sattığımızdan, gerektiğinde Connect ile farklı bir çözüm sunduk. Böylece Transit Connect, pazarda yer edinmeye başladı ve şu an ayda 3 bin adede yakın satılıyor. Aracı tek başına pazarlamaya çalışsak, çok zor olurdu. Bu çok önemli.”

Transit neden olmasın?

Farley, Türkiye’de üretimine başlanacak yeni nesil Transit’in ABD pazarına sokulmasının düşünülüp düşünülmediğine ilişkin sorumuza da “One Ford (Tek Ford) stratejisi, sadece Fiesta’dan ibaret değil. Elbette ileride gereği neyse düşünülecek. Neden olmasın?” yanıtını verdi. Farley, Transit’in dahil olduğu sınıfın, henüz ABD pazarında yeterli derecede gelişmediğinin de altını çizdi.

Kaynak: Levent Köprülü - Milliyet.com.tr

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...