14 Ekim 2011 Cuma

FIAT 500 Eski Bedene Taze Güç


İtalyan Fiat'ın tarihe damgasını vuran otomobili 500, yarım asrın ardından tekrar yollara çıktı.

Şehir aracı kavramını geliştiren bu araç, geleceğin teknolojisi ile geçmişin tasarımını bir arada sunuyor.

Otomotiv tarihine İtalyanlar'ın katkısı yadsınamaz. Gerek çekici tasarımları gerekse başarılı motorlarıyla günümüzde bile gözleri kamaştıracak İtalyan klasikleri bulunuyor. Çizmede hayata ilk bakışını atan markalardan biri de Fiat. Bugün itibariyle pek çok başarılı markayı bünyesinde bulunduran İtalyan üretici, bundan tam 54 yıl önce de satışa sunduğu 500 modeli
ile zamanının ötesine geçmeyi başardı. İtalyan şehirlerindeki tıkanıklığın iyice artması sebebiyle geliştirilen ve ilk aşamada Nuova 500 olarak anılan araç, ucuz ve pratik bir şehir otomobili olarak o kadar beğenildi ki fanlarının yoğun isteğine karşılık veren marka, yarım asır sonra neredeyse aynı tasarımla tekrar boy göstermeye başladı. Teknolojik donanımlarıyla dikkat çeken ve 2008 yılında yeniden hayat bulan Fiat 500, buna rağmen nostaljik tasarımıyla atasının kopyası gibi görünüyor.

İsmi motor hacminden geliyor

Sadece 2.97 metrelik uzunluğu, 2 silindirli ve 479 cc hacimli hava soğutmalı motoruyla 1957 yılında üretimine başlanan ilk Fiat cinquecento (İtalyanca'da 500) 1975'e kadar bantlardan inmeye devam etti. Üretildiği 18 yıl boyunca birçok farklı versiyon ve model türetilen 500'ün kuşkusuz en iyi modeli, R oldu. 1972-1975 yılları arasında satışa sunulan 500 R'de daha büyük bir motor (594 cc) kullanılıyordu. Tabii aracın donanımı ve konfor seviyesi de artırılmıştı. Ne yazık ki, aynı dönemde tanıtılan Fiat 126, 500 R'nin de sonu oldu. Satışlar düşünce marka, 500 ailesini emekli etti.

34 bin liradan başlıyor

Gerek otomobil severlerin yoğun isteği gerek MINI'nin pazardaki başarısı, 2008 yılında Fiat 500'ün tekrar sahalara dönmesine sağladı. 7 hava yastığı, ESP gibi üst düzey güvenlik donanımlarıyla tanıtılan araç, kısa süre içinde Türkiye'de de satışa sunuldu. Bugün 34 bin liradan başlayan fiyatlarla satışına devam edilen aracın ilk temsilcisini de Autoshow'da Mustafa Koç satın almıştı. Teknolojik özellikleriyle dikkat çeken yeni nesil 500'de 1.2 ve 1.4 litrelik benzinli ile 1.3 litrelik dizel motor seçenekleri sunuluyor. Benzinli modeller sırasıyla 69 ve 100 beygir güç üretirken dizelde bu rakam 75 beygir olarak belirlenmiş. Otomatik şanzıman ve yine nostaljik olarak Cabrio (500C) versiyonu da olan 500 ailesi, atasının başarısını devam ettirmek için birçok farklı modelle genişletildi.

Yarış deneyiminin ürünü

Markanın motor sporları deneyimini yansıttığı 500 Abarth, hafifliği ile yeterince atak olan aracı tam bir yarış otomobiline çeviriyor. 1.4 litrelik turbo destekli T-Jet motorun görev yaptığı araç, 155 beygir güç ve 230 nm'lik toru ile etkileyici bir performans vaat ediyor. Araç 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşırken maksimum hızı ise saatte 211 kilometre.

Ferrari etkisi

Fiat 500'ün en güçlü üyesi 2009 yılında pazara sunuldu. İsmi 695 Abarth Tributo Ferrari olan bu aracın lansmanı 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirildi. Aracın 180 beygir güç üreten turbo beslemeli 1.4 litrelik T-Jet motoru, MTA (Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman) şanzımanla kombine ediliyor. 4 pistonlu Brembo fren sistemiyle donatılan araç, 3 bin devir ve üzerinde etkileyici bir ses çıkarması için çift modlu bir egzoz sistemine sahip. 230 nm tor üreten bu motor, aracı 7 saniyeden kısa sürede saatte 100 kilometre hıza ulaştırıyor. Aracı maksimum hızı ise 225 km/s.

MINI Coupe'nin rakibi hazır

Bu yıl tanıtılan 500 Coupe Zagato Konsept ise farklı tasarımı ile önümüzdeki dönemde pazara sunulacak MINI Coupe'nin rakibi olacak. 2+2 koltuklu olarak tasarlanan araçta 0.8 litrelik turbo beslemeli TwinAir motor kullanılıyor. 105 beygir güç üreten bu motor, 155 nm de tork üretiyor.

Kaynak: Bugün

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...