Bir Audi aldığınız zaman mobil olmaya, ortalama bir otomobilden, bu Q3 ise ortalama bir sedandan, dizel ise benzinliden, s-tronic ise düz vitesten daha yüksek bir giriş yapmış olursunuz.
Üretim
Seat’ın İspanya Barcelona Martorell fabrikasında VW Tiguan ile aynı platformda üretilen Audi Q3, benim kullandığım test aracında dakikada 177 hp gücünde 2.0 TDI motorunu kullanmış. 1750 - 2500 devir/ dakikada 380 Newton tork üreten motora test aracımda 7 ileri s-tronic şanzıman eşlik etmiş. Start – stop teknolojisi ve
quattro sürekli dört çeker ile kombine edilen bu ikili yoğun trafikte ve şehir içinde gayet başarılı şekilde çalıştı.Boyutlar
Audi Q3, 4385 mm uzunluk, 1831 mm genişlik ve 1590 mm yüksekliğe sahip. Yani büyük abisi Q7’den 7,04 cm kısa, 1,32 cm dar ve 1,39 cm alçakta kalıyor. Bu boyutları bir sedanla değerlendirecek olursak, Q3, A4’ten 3,18 cm kısa iken, 0,5 cm daha geniş, 1,63 cm daha yüksekte kalıyor. Audi Q3'ün bagaj hacmi ise 460 litre…
İçeriden
Işık Ve Cazibe : 2012 Audi Q3 kapı tutacağından, bardak tutucularına kadar ışıklanmış. Q3'ün direksiyonundan konsoluna kadar kalite hissi yüksek . Arka yolcunun l 15 - 20 cm dizden koltuğa kalan boşluk salon hissi vermese de rahat . Çift renkli rahat kumaş koltuklar, sade kaliteli iç mekan parlak detaylar araç içini Audi’ye yakışır bir hale getirmiş.
Müzik müzik müzik
Konforun en güzel olduğu otomobiller her zaman iyi müzik sistemleri vardır. Dış seslerden arınıp, içeride çalınan iyi bir müzik yolun en iyi konforudur. Q3 gerek dış sesten arınması ile gerekse müzik sisteminin kalitesi ile beğenimi kazandı. Ayrıca bu sistemin bluetooth ile i-phone’a kolayca uyum sağlaması olumlu bir nokta.
Sürüş izlenimi
1660 kg ağırlık için 177 hp güç, 7 ileri s tronic şanzıman ve quattro çekiş sistemi, bu aracı çok seri kullanmamı sağladı. Q3’ün güçlü farları gece kullanımını rahatlatırken, araç iç detayları aydınlatması ile de gece sürüşünde de çok başarılı buldum. Ele iyi oturan direksiyon, start –stop ile dizel s-tronic kullanmak benim için ayrıca bir keyif oldu. Dizel, S-tronic ve Start -Stop'un aynı araçta kullanmak bir yandan ekonomik düşündürse de, bu araç kullanılırken start stop'un durdurduğu motor sırasında vites değişimi yapmayı pek düşünmeyin derim. Zira ben aracı kullanırken bu durumun olduğu 10 seferden ancak bir sefer aracın motorunun çalıştığını gördüm. Bu dokuz sefer sizi kuru direksiyon ve hareket etmeyen bir araçla baş başa bırakıyor. Ayrıca start stopta iken direksiyonu hareket ettirmenizde bir anda zorlaşması hiç hoş bir durum değil. Audi Q3'ün teknolojisini ve donanımı şehir içinde, hızlı virajlarda ve dönüşlerde rahatça kullandım. Quattro çekiş sisteminin kattığı sürüş keyfi ise sürücüsüne ayrı bir keyif veriyor.
0 yorum:
Yorum Gönder