27 Eylül 2011 Salı

Dupont Firmasının Renk Araştırması - 1


Gümüş en popüler renk gümüş en popüler renk Bilim firması DuPont, 57 yıldır yayınlanan DuPont Global Otomotiv Renk Popülaritesi Raporu ile otomotivdeki renk trendlerini açıklıyor. 06 Ocak 2010 09:00Gümüş, siyah ve beyaz dünya otomotiv renk popülerliği sıralamasında en üst sırada yer alıyor. Raporda,  yılın en gözde küresel renklerinin yanı sıra, en iyi otomotiv pazarlarına ilişkin ayrıntılı analizler, otomotiv trendleri hakkındaki orijinal bilgiler yer alıyor.


57 yıldır yayınlanan DuPont Global Otomotiv Renk Popülaritesi Raporu renk tercihleri sıralamasında güvenilir bir kaynak olarak kullanılıyor. Rapor,  Kuzey Amerika, Avrupa, Rusya, Güney Amerika, Meksika, Brezilya, Güney Kore, Çin ve Hindistan dâhil farklı ülke ve bölgelerdeki otomotiv piyasaları hakkında ayrıntılı bilgiler içeren tek rapor olma özelliğini koruyor. 2009 rapor sonuçlarına göre bölgeler çapında daha homojen hale gelen renk tercihleriyle renk seçimlerinin devamlı olarak uyum göstermesine karşın, bölgesel farklılıklar etkisini koruyor. En beğenilen üç renk siyah, beyaz ve gümüş bölgeler genelinde büyüyerek küresel anlamda güçlü bir etki yaratıyorlar.

Pazarlar Arasındaki Değişiklikler

DuPont OEM Performans Boyaları renk pazarlama müdürü Nancy Lockhart,  “Tercihler açısından hala bölgesel farklılıklar var, fakat küresel trendlerin var olduğu da şüphe götürmez bir gerçek. Renk tercihleri, piyasaya sunulan araçların türleri, küçültülmüş araç boyutu, müşteri beğenisi ve hatta ekonomi dâhil olmak üzere yıldan yıla birçok faktöre bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Bunlar ve diğer kültürel, sosyal ve demografik etkiler bölgesel trendleri zamanla değiştirebilir" diye konuşuyor.

Kuzey Amerika’da beyaz yüzde 17.8 ile en çok tercih edilen renk olurken, bunu yüzde 17 ile siyah, yüzde 16.7 ile gümüş izliyor. Ancak, zaman içinde siyahın popülerliği incelendiğinde, 2005’ten bu yana yüzde altı yükseldiği, buna karşılık beyaz ve gümüşün popülerliğinin ise geçen beş yılda yaklaşık iki puan düştüğü gözlemleniyor. 2006'da yüzde on birden bu yıl yaklaşık yüzde 12'ye çıkan mavi ve kırmızı renkler, Kuzey Amerika'da popülerliğini koruyor. 

Avrupa'da en çok tercih edilen renk olan siyah (yüzde 27) düşmeye devam eden gümüşle (yüzde 19.9) karşılaştırıldığında popüler olmaya devam ediyor. Beyaz popülaritesini artıyor ancak piyasanın yüzde 10.2'si ile hala ikinci sırada.

Japonya, son zamanlarda daha çok Kuzey Amerika ve Avrupa piyasalarına paralel olarak yıl içinde renk popülerliği açısından geniş bir aralıkta seyretti. Beyaz, 2008’de 4 puan düşerek yüzde 28 ile en çok tercih edilen renk oldu.

Bunun aksine, Çin, otomotiv piyasası renk tercihinde dalgalanmalar yaşadı. Gümüş, yıl içinde dört puan yükselerek yüzde 36 ile en çok tercih edilen renk olmayı sürdürürken, siyah sekiz puan düşerek yüzde 23 ile en popüler ikinci renk oldu. Bu pazar büyümeye devam ettikçe, yıldan yıla daha az farklılıkların olacağı olası görünüyor.

Hindistan'daki piyasa, gümüş (yüzde 26.4), beyaz (yüzde 23.4), kırmızı (yüzde 16.1) ve mavi (yüzde 10.9) renklerinde yoğun bir tercihe sahip ve kalan renkler piyasanın yüzde 6’sı ya da daha azını oluşturuyor. Rus piyasası, sıralamalar içinde karışan renk seçimleriyle, Hindistan'a benzer bir profil çiziyor.. Rusya sıralamasında, gümüş yüzde 23.4 ile ilk sırada yer alıyor; onu yüzde 18.2 ile yeşil, yüzde 16.7 ile siyah, yüzde 15.5 ile mavi ve yüzde 10.8 ile kırmızı takip ediyor.


Otomotiv Renk Trendleri

Lockhart,  “Otomotiv piyasasında, bir aracı geliştirmek, kaynak sağlamak ve üretmek için uzun bir süre gerektiğinden, hedef modelin çıkacağı yıldan en az üç yıl önce trend tahmininde bulunmak gerekiyor" diyor ve ekliyor; “DuPont, müşterilerimizle ortak olarak, endüstrideki yeni araç renkleri ve teknolojik ilerlemelere dikkat çeken yıllık renk trendleri şovu oluşturuyor.”.

2009 trend şovu olan “Renk Kontrastı”, uzun süreli renk tercihlerini eksiksiz ve taze bir yaklaşımla harmanlamak için kontrast fikirler kullanarak, otomotiv boyalarındaki küresel beğenilere odaklandı. Pigmentler ve renk tonunu değiştiren elementlerin kullanımıyla, geleneksel renkler binek araçlara benzersiz ve özel bir anlayış getiriyor.

Pantone Cllor Enstitüsü yönetici müdürü Leatrice Eisemen “Yeni bir araba satın almanın birçok nedeni vardır, ama bir araç satın alırken en itici gücün çoğu kez “renk” olduğunun farkındayız. Tüketiciler, renk trendlerini nerede ve nasıl arayacaklarını ve renkte neyin yeni (güncel) olduğu hakkında nasıl ve nereden bilgi edinebileceklerini takip ediyorlar” diyor.

Renk trend şovu farklı, basit, karmaşık ve hareketli trendlerin birlikte yer aldığı tek bir renk paletine dönüşen zıt temaları kullanıyor. Temalar şöyle tanımlanıyor: “Geleneksel Avangart”,  “Normal Manyak”,  “Yüksek Teknoloji Çevreci” ve “Küresel Vatansever”.

“Geleneksel Avangart”- Traditional Avant-Gardist kategorisi, renkleri klasik ve modern olarak yorumluyor. Bu klasik renkler, kalıcı değerlerini korurken, zarafet ve prestij de sağlıyor. Bu renkler  Su Çöl – Water Desert (mavi), Ahşap Nikel-Wooden Nickel (orta koyu gri) ve Kış Lavanta-Winter Lavender (mor)  gelecek trendlerine uyum sağlamaları için güncellenen ve nesiller boyu hatırlanan tarihi renklerin ifadeleridir.

“Normal Manyak”- Normal Maniac kategorisi renklerin oldukça basit ve açıkça vahşi olabileceğini gösteriyor. Bu renkler parlak ve kromatiktir. Basit Kaos – Simple Chaos (mavi) Ciddi Eğlence – Serious Fun (yeşil) ve Hızlı Başlangıç – Running Start (sarı). Küçük arabalar, sınırlı sayılar ve pazar sonrası kullanım bu paletin inancını ortaya koyuyor.

“Yüksek Teknoloji Çevreci”- High-Tech Ecologist paleti doğal renkleri modern özelliklerle harmanlıyor. Yakıt açısından etkin araçlar yeni araç piyasasına entegre oldukça, yeni renk alanları da gelişecek. Bu yumuşak ama gösterişsiz palet, tüketicilere hiç bitmeyecek bir zevk veriyor Hafif Yoğunluk – Light Intensity (turuncu), Donmuş Dalga- Frozen Wave (açık mavi) ve Mikrokozma – Microcosm (koyu mavi).

“Küresel Vatansever”- The Global Patriot kategorisi dünya piyasalarındaki büyümeye cevap veriyor. Her bölgenin kendine has bir tercihi olmasına rağmen, genel renk trendleri tüm dünyada paylaşılıyor.. Bu küresel palet, dünyadaki trendleri, tüketicilerin yerel talepleriyle ilişkilendirecek. Bilindik gümüş, siyah, beyaz, gri, mavi, kırmızı ve bej renkler, günümüzün olgun hale gelen piyasasında Otantik Kopya- Authentic Replica (koyu kırmızı), Kristal Krem – Crystal Creme (bej) ve Koyu Elmas-Dark Diamond (gümüş) renklerinde geniş bir popülerlik sağlamak için güncelleniyor.


Dünyada En Çok Tercih Edilen Otomotiv Renkleri:

1.    Gümüş– %25
2.    Siyah – %23
3.    Beyaz – %16
4.    Gri – %13
5.    Mavi – %9
6.    Kırmızı – %8
7.    Kahverengi/Bej – %4
8.    Yeşil – %1
9.    Sarı/ Altın– %1
10.   Diğer –  %1

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...