27 Eylül 2011 Salı

Dupont Firmasının Renk Araştırması - 2


Dünyanın en popüler otomobil rengi ne?

Bilim firması DuPont’a göre, gümüş ve siyah 'dünyanın en popüler otomobil rengi' ünvanı için sıkı bir yarışta. Global otomotiv boyaları lideri DuPont, otomotiv renk popülaritesi hakkında bilgileri ve dünyanın önde gelen 11 otomotiv bölgesine ait trendleri içeren 58. Global Otomotiv Renk Popülarite Raporunu sundu.


Her sene otomotiv endüstrisindeki mevcut ve büyüyen pazarlardan gelen verileri yansıtan DuPont raporu 2010 yılında, ilk kez Güney Afrika trendlerini de içerdi. Gümüş, sadece yüzde ikilik bir puan farkıyla global lider taşıt rengi olarak siyahtan ayrılıyor. Siyahın popülaritesi Kuzey Amerika’nın dışındaki kilit otomotiv pazarlarında oldukça sağlam. Beyaz ve gri üçüncülük için kıyasıya bir rekabetteyken, grinin popülaritesi geçen yılki ankete göre yüzde üç puan arttı. İlk beşte tek nötr olmayan renk kırmızı, global renk popülaritesi sıralamasında beşinciliğe yerleşen kırmızının popülaritesi artıyor. İlk 10 global taşıt renkleri şöyle sıralanıyor:

1. Gümüş – %26
2. Siyah/Siyah Efekti – %24
3. Beyaz/ İnci Beyazı ve Gri – her biri %16 (eşit oy)
5. Kırmızı – %6
6. Mavi – %5
7. Kahverengi/ Bej – %3
8. Yeşil – %2
9. Sarı/ Dore – %1
10.Diğerleri – %1’den az

DuPont renk pazarlama müdürü Nancy Lockhart, “Yıllık global renk analizimiz, DuPont’un global renk trendlerine ilişkin bilgilerini, taşıt tasarlayan otomobil üreticileriyle paylaşmasını sağlıyor. ” diyor.

Sadece üç yıl önce, gümüş bütün bölgelerde renk popülaritesinde lider renkti. Otomotiv endüstrisinde artan küreselleşmeyle birlikte, bölgesel tercihler global trendi etkiliyor. Gümüş, siyah ve beyaz (hepsi nötr renkler) trendleri, ilk üç sıralama için pek çok bölgede rekabet ederken,  grinin popülaritesi arttı ve bir çok bölgede tüketiciler arasında ilgi çekmeye başladı.  2010 raporunda hem gümüş hem de siyah/siyah efekti, global popülaritede yüzde 1’lik bir artış yaşarken, beyaz geçen seneyle aynı oranda devam etti. Grinin popülaritesi yüzde üçlük bir puanla artış yaşadı. Kırmızı ve mavi bölgesel olarak tercih edilmeye devam ederken, her ikisi de yüzde üçlük bir oranda geçen yıla göre düşüş gösterdi. DuPont analistleri kahverengi ve bejde artan bir popülerlik görmeyi sürdürdüler.

Bölgesel tercihler global trendi etkiliyor

Kuzey Amerika’da, beyaz/inci beyazı arka arkaya dört yıl, yüzde 21’lik popülariteyle liderliğini korudu. DuPont uzmanları, bunun büyük ölçüde Kuzey Amerika’da filo ve kamyonet ile SUV pazarlarındaki tercihleri yansıttığını söylüyor. Siyah/siyah efekti, gümüşü yüzde 1’le geçerek yüzde 18’lik popülariteyle 2. sıradaki yerini aldı. Gri, geçen seneye göre yüzde 2’lik bir artışla bölgede dördüncü sıradaki yerini sağlamlaştırdı. Kırmızı yüzde 11’lik popülaritesiyle ilk beşteki yerini güçlendirdi. Kuzey Amerika’da, siyah/siyah efekti kompakt/sportif ve lüks/lüks SUV kategorilerinde liderken beyaz/inci beyazı kamyon/SUV kategorisinde lider.  Beklenildiği gibi, Kuzey Amerika pazarında gümüş, siyah/siyah efektini orta/arazi taşıtı (CUV) segmentinde sadece yüzde birlik farkla geçti.

Avrupa trendlerinde bu yıl, siyah/siyah efekti, hemen hemen tüm taşıt kategorilerinde, yüzde 24’le genel olarak lider. Avrupa’da gri, yüzde 19’luk puanı ile yüzde beş geride ve gümüşün popülaritesi yüzde 17’ye düştü.  Avrupa’da siyah/siyah efektinin orta/çok amaçlı taşıt (MPV) segmentindeki liderliğinin tek istisnası bu segmentte grinin küçük bir farkla lider olması. Gri, beyazın kamyon/ SUV dışında kalan bütün kategorilerde yüzde dört farkla lider olduğu tüm bölge genelinde 2. sırada. 

DuPont Avrupa renk tasarımcısı Elke Dirks, “Nötr renkler Avrupa bölgesinde renk popülaritesinde lider olsa da, hala tüketicinin, kişisel ifadenin bir biçimi olarak parlak renk sergileme arzusuna ve tercihine sahip olduğunu görülüyoruz.  Taşıtlar için mavi renk hacmi, son yıllarda giderek düşüyor, ancak  Avrupa’daki  tüm taşıt segmetlerinde parlak renkte 1 numara ve gelecek için artış potansiyeli taşıyor” diyor.

Meksika’da, 2009 yılından beri ilk üç renkte bir değişiklik olmadı; ancak, siyah/siyah efekti yüzde dört yükselerek yüzde 22 olan beyazla pazarda kıyasıya bir rekabete girdi. Bu arada gümüş yüzde 18’le üçüncülüğü korudu.  Gri ve kırmızı, her ikisi de yüzde 11’lik popülariteyle bölge genelinde ilk beş renk seçimindeki yerini aldı.  Ayrıca, kahverengi/bej bölgede, Meksika pazarının yüzde 5’ini temsil ederek, önemli bir artış gördü.
Güney Amerika’da gümüş, yüzde 33’lük pazar payıyla hakimiyetini korurken, siyah yüzde 10’luk puanla onu takip ediyor. Beyaz ve gri uzak bir üçüncülük için rekabetteler; her ikisi de bölgede yüzde 13’lük bir popülariteye sahipken kırmızı (yüzde 9) ilk beşi tamamlıyor.
Brezilya’ya özgü olarak, gümüş ülke çapında yüzde 34’lük popülariteyle lider ve raporda yer alan bölgeler/ülkeler arasında popülerlikte en büyük yüzdeye sahip. Siyah yüzde 24’le onun yüzde 10 gerisinde ve beyaz yüzde 13’le üçüncü sırada.

Asya/ Pasifik Bölgesi’nde açık nötr renkler popülaritede liderken, siyah/siyah efekti bölgedeki lüks modellerde popüler. DuPont Asya Pasifik Bölgesi renk tasarımcısı Emily Hung, “OEM’ler yeşil taşıtlar için ve konsept tasarımlar için uğraşırken,‘Mavi Düşün’ konsepti endüstri genelinde gelişti. Bölgede, açık mavi metalik renkler, çevre dostu konseptli taşıtlar için pek çok otomobil üreticisi tarafından tercih ediliyor” diyor.
Çin’de gümüş bu yıl yüzde 33’lük popülarite payıyla zirvede.  Bu arada, siyah geri geldi ve yüzde 31’lik yüzdeyle geçen yılın yüzde 8 üzerine çıkarak zirveye yakın bir ikincilik elde etti. Gri, yüzde 18’le 3. sırada, beyaz yüzde 9’la dördüncü ve kırmızı yüzde 4’le beşinci sırada yer aldı.

Japonya’da, beyaz/ inci beyazı taşıtlarda en çok tercih edilen renk olmayı toplam pazar payını yüzde 28’de tutarak sürdürdü. Bölgede, inci beyazı, çoğunlukla küçük/kompakt taşıt segmenti için tercih ediliyor. Gümüş, yüzde 24’le sıralamada ikinci yerini korurken siyah, pazarda yüzde 22’iyle hemen arkasında yer aldı. Mavinin bölgedeki popülarliği yüzde iki arttı ve toplam yüzde 10’la popülarite payında dördüncü sıraya yerleşti. Açık mor metalik rengi de bölge için yeni ve küçük/kompakt ve orta taşıt segmentinde sevilen bir seçenek haline geliyor.

Hindistan’da, beyaz, pazarda yüzde 29’luk payıyla taşıtlarda en fazla tercih edilen renk. Gümüş, yüzde 24 ile sadece yüzde 5 gerisinde. Ne varki, araştırılan bölgeler içerisinde bir ilk olarak, kahverengi/siyah (yüzde 11 ile) Hindistan pazarında üçüncü sırada.   Gri ve siyah sırasıyla yüzde 9 ve yüzde 8. Siyah/ siyah efekti (yüzde 8 ile) Hindistan’ın tüm bölgelerinde sıralamada beşincilikle en son sırada. 

Güney Kore’nin orta büyüklükteki taşıtlar için gümüş sempatisi ( yüzde 33 ile) ve lüks taşıtlar için siyah/siyah efekti (yüzde 26 ile) bu yılda devam ederek; bu renkler sırayla birinci ve ikinci oldular; ancak, 2009 raporunun ardından beyaz (yüzde 18 ile) ve gri (yüzde 14 ile) popülerlik kazanmaya devam ediyor.

Güney Afrika ve Rusya – Büyüyen Pazarlar Renk Seçiminde Önemli

Güney Afrika’da otomotiv endüstrisindeki ciddi büyüme yaşanıyor. Bölgede, beyaz yüzde 35 ile büyük bir çoğunlukla en popüler taşıt rengi. Bu oran raporun kapsadığı bölgeler içindeki en yüksek yüzde. Gümüş (yüzde 24 ile) ikinci sırada ve siyah/siyah efektiyle birlikte yüzde 14’ü oluşturuyor. Bir diğer büyüyen bölge Rusya, siyah/siyah efektini (yüzde 21 ile) en popüler renk olarak tercih ediyor ve gümüş ile gri ikincilik için neredeyse başabaş gidiyorlar. Beyaz taşıtlar Rusya’da pazarın yüzde 16’sını oluşturuyor. Ayrıca ilginç olarak, Rusya’da yeşil taşıt tercihi yüzde 11; bu renk sadece bu yılki raporda ilk beşte.
DuPont trend şovu, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerle global değerlendirme için tasarlandı.  Katı renkler, metalik renkler, üçlü kaplama, hafif ton kaplamalı son kat boyalar çeşitli taşıt tipleri için tasarlandı. Global taşıtlara süregelen bir vurgu olsa da, kültürel ve bölgesel tercihler renk popülaritesini dünya çapında belirlemeye devam edecek.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...