22 Eylül 2011 Perşembe

NIKOLAUS AUGUST OTTO

14 Haziran 1832 – 28 Ocak 1891

İçten Yanmalı Motoru Bulan Alman Makine Mühendisi


Nikolaus August Otto, 14 Haziran 1832 senesinde Almanya’nın küçük şehirlerinden biri olan Holzhausen’de dünyaya geldi. İlköğreniminin ardından 1848 senesinde henüz 16 yaşında okumayı bıraktı. Doğduğu şehirde bakkalcılık yaparak geçimini sürdürdü. Bir süre sonra da Köln kentine taşındı.


1859 senesinde Etienne Lenoir’in gaz-kömürlü dizaynından etkilenerek içten yanmalı motorlarla ilgili deneylerine başladı. 1861 senesinde de ilk motorunu Lenoir’in dizayn temeli üzerine üretti. 1864 senesinde Köln’de ilk motor üretimine başlayacağı şirketini hayata geçirdi. 


Bu icat yapılana dek, tüm motorlar dıştan yanmalı motorlar yani yakıtın ayrı bir bölmede yandığı motorlardan oluşmaktaydı. Nikolaus August Otto 1864’te iki arkadaşı ile kurduğu kendi şirketinde, benzin motorlar ile ilgili denemelere başladı.  İlk içten yanmalı motoru üreten N. A. Otto & Cie şirketi  günümüzde Deutz AG. adı ile varlığını devam etmektedir.

Nikolaus August Otto ilk atmosferik motoru, 1867 yılının mayıs ayında tamamladı. 5 sene sonra Gottlieb Daimler ve Wilhelm Maybach ile Otto çevrimi veya 4 zamanlı çevrim fikrini ürettiler.

1876’da ilk kez tanımlandığında, strok bir silindir içinde pistonun aşağı veya yukarı hareketiydi. Otomobil motoruna adapte edildiğinde, 4 yukarı–aşağı strok gerekti.

Aşağı Emme stroku - yakıt ve hava silindir içine girer.
Yukarı Sıkıştırma stroku - piston karışımı sıkıştırır.
Aşağı Güç stroku - elektrik kıvılcımı ile yakıt karışımı alev alır.
Yukarı Egsoz stroku - atık gazlar silindir dışına atılır.

Nikolaus August Otto’nun patenti 1886’da geçersiz kılındı, çünkü Alphonse Beau de Rochas adlı başka bir mucit tarafından 4 zamanlı çevrim prensibi pek bilinmeyen bir kitapçık olarak yayınlanmıştı.

En son tarihi araştırmalara göre, İtalyan mucitler Eugenio Barsanti ve Felice Matteucci 1854 yılında Londra’da içten yanmalı bir motorun düzgün olarak çalışan ilk versiyonunun patentini aldılar. (Patent no: 1072) Nikolaus August Otto, motoru bazı parçalarında bu emsalden az miktarda esinlenmişti. 1879’da Almanya’nın başka bir yerinde bu çalışmalardan bağımsız olarak, Karl Benz kendi içten yanmalı motoru için patent almış ve 1885’te 3 tekerlekli bir otomobili hareket ettirmek üzere kullanmış ve patentini onaylatmıştır.

Otto motorunu henüz harekete geçirmeden sattı. 1926’da Karl Benz ve Gottlieb Daimler şirketlerini birleştirdi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...