24 Eylül 2011 Cumartesi

Arabanız kışa hazır mı?

Okullarda bize dört mevsimden bahsedilirdi. Ancak günümüzde bu mevsimleri belirgin olarak yaşayamıyoruz. Mevsimler birbirinin içine geçmiş durumda. Yaz sonbaharı, kış ise ilkbaharı içine almış durumda. Önümüz kış ve hayatımızın vazgeçilmez yardımcıları otomobilleri için bakım zamanı…


Kış bakımını yaptırırken dikkat edeceğimiz küçük ayrıntıları belli başlıklarda sizin için topladık. Arabalarımızın sorunsuz çalışması ve güvenli sürüş için işte dikkat edeceğimiz o noktalar:


Çeşitli yağlar, sular, filtreler, buji kontrolü, frenler ve silecekler, hortum, akü ve lastikler…

1. Antifriz Ölçümü: Radyatör sisteminde bulunan suyun donmaması için kullanılması şarttır. Yanı sıra soğutma sisteminde meydana gelebilecek korozyon ve paslara karşı kullanılan antifriz değerinin mutlaka ölçtürün. Uygun değerlerde kullanılan antifriz size -37 dereceye kadar koruma sağlayabilir.

2. Unutmayın lastikler hayat kurtarır. Bu yüzden her mevsim uygun lastik kullanmalı ve lastik diş dibi derinliği sık sık kontrol edilmelidir. Lastik diş dibi derinliği 3 mm altında olmamalıdır. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde mutlaka arabanıza uygun üreticinin tavsiye ettiği kışlık lastik takılmalıdır.  Lastiklerin hava düzeyleri de dikkat edilecek bir diğer noktadır. Üretici tavsiyesine göre lastiklerinizin hava basıncını ayarlamayı unutmayınız.

3. V Kayışı Kontrolü:  İklim sıcaklığı etkisi ile V kayışı gerginliğini kaybedebilir. Bu bakımdan gerekli kontrol ile ya kayışın gerginleştirilmesi olmuyor ise de değiştirilmesi tavsiye edilir.  Özelliğini yitiren kayış, şarjı etkileyip vantilatörün devrinin düşmesine neden olabilir.

4. Sağlıklı Görüş İçin Silecek Kontrolü: Güvenli sürüşün bir diğer unsuru, sileceklerdir. Silecekler çalışma, lastik ve silecek suyu olmak üzere üç şekilde kontrol edilmelidir. Lastikler yıprandı ise değiştirilmelidir. Vakumlu silecekler tercih edilebilir. Silecek suyunun kış şartlarına uygun bir karışım olmasına dikkat edin.

5. Cam Rezistans Kontrolü: Güvenli bir sürüş ve görüş için kontrolünün yapılması gereken başka bir noktadır.

6. Kalorifer ve Klima Kontrolü: Sert iklim koşullarında sıcak bir ortamda seyahat edebilmek için baktırmanız gerek bir başka nokta da arabanın kalorifer ve klima tertibatıdır. Klima filtreleri kontrol edilmeli, gerekiyorsa değiştirilmelidir. Kalorifer sisteminde ise hortumlara dikkat…

7. Hava Filtresi Kontrolü: Temiz bir hava filtresi yakıt sarfiyatını bile olumlu yönde etkiler. Temizliği yapılmalı ya da yenisi ile değiştirilmelidir.

8. Fıskiye Kontrolü: Kışlık bakımda mutlaka gözden geçirilmeli. Tıkanık delikler açılmalıdır. Sorunsuz çalıştığı mutlaka kontrol edilmelidir.  Türkiye sularının bir çoğu kireçlidir. Bu bakımdan kireç nedeniyle tıkanan fıskiyeleri toplu iğne yardımı ie rahatlıkla açabilirsiniz.

9. Elektrik Sisteminin Kontrolü: Kış iklim koşulları ile artan nem oranı buji ve distribütör kablolarında oluşabilecek çatlaklardan içeri sızarak arabanın çalışmasının olumsuz etkileyebilir.

10. Motor Yağı Kontrolü: Sadece kışlık ya da yazlık bakımlarda değil, sürekli kontrol edilmesi gereken bir unsurdur. Belli bir çalışma süresinin sonrasında özelliğini yitiren motor yağını belli aralarda değiştirilmesi gerekir. Yağ değişiminde dikkat edilecek en önemli husus araba üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanmaktır. Başka bir değişle viskoziteye dikkat.

11. Akü Kontrolü:  Akü sıvı düzeyi kontrol edilmeli, eksiklik varsa tamamlanmalıdır.    

Unutmayın, kışlık bakım maliyetli gibi görülse de sizi daha sonra oluşabilecek büyük masraflardan kurtarabileceği gibi sevdiklerinizle güvenli bir sürüşünde önünü açacaktır.

“Emniyet kemerini takalım, hız limitlerine uyalım”

   

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...